Annuleren, retourneren & ruilen
We doen er op onze e-shop alles aan om u zo goed mogelijk te informeren over onze producten. Informeer ook zelf bij ons als je vragen hebt of als er een onduidelijkheid is op de website. Wij appreciëren je bijdrage op dat vlak heel erg. Toch kan het voorkomen dat je bij ontvangst niet helemaal tevreden bent over het geleverde product, of dat het beschadigd toekomt. In onze webwinkel hebt u recht op de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen, en dit vanaf het moment dat u de goederen ontvangt.
Als de geleverde goederen dus niet voldoen, neem dan eerst met ons contact op. Zijn ze beschadigd, open dan de verpakking niet. Neem steeds een foto en stuur die via email door, samen met een omschrijving van de klacht.
E-mailen kan naar info@oinos.be. Wij nemen vervolgens verder met jou contact op voor de afhandeling van het probleem.
Wettelijk klinkt dat allemaal zo:
De Belgische wet op de handelspraktijken, informatie en bescherming van de consument van 12 april 2010 laat de aankoper toe binnen de 14 kalenderdagen vanaf de levering van het product de verkoper te informeren dat hij/zij van de aankoop afziet. De goederen dienen dan, onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend, terug gestuurd te worden binnen de 5 werkdagen nadat hij de verkoper informeerde.
Wijnhuis Oinos kan teruggezonden goederen weigeren of niet terugbetalen wanneer de originele verpakking geopend werd, wanneer de producten door de koper werden beschadigd of wanneer de klacht te laat na de levering wordt gemeld.
Wijnhuis Oinos draagt geen enkele kost of verantwoordelijkheid betreffende het door de koper terugsturen van goederen. Goederen die teruggestuurd worden zonder voorafgaand bericht worden ook niet aanvaard. De kosten voor het terugsturen van de zending berust bij jou als klant. Bij het ruilen van goederen, nemen wij de kosten voor de verzending terug naar jou op ons.
We hopen uiteraard dat dit niet of nauwelijks voorvalt. In elk geval maken goede afspraken goede vrienden, dus informeer ons van zodra er iets opduikt en houd de wettelijke termijnen in het oog.
Stappenplan voor retourneren
- Laat ons weten dat u een artikel wil retourneren.Neem contact met ons op.
- U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw vraag.
- U ontvangt de instructies voor het terugsturen van het artikel.
- Na de ontvangst van uw zending krijgt u een ontvangstbevestiging via e-mail.
- We ruilen het artikel om (indien op voorraad) of storten het aankoopbedrag terug.
- Producten die voor u op maat gemaakt zijn of gepersonaliseerd werden, kunnen nooit omgeruild worden.
Adres voor retourzendingen
Goederen moeten worden teruggestuurd naar het volgend adres:
Wijnhuis Oinos,
Keerstraat 23
1760 Pamel
Lees ook in onze algemene voorwaarden alle bepalingen rond retourneren.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!